Tack för att du gör Västerort bättre
En av årets höjdpunkter är när vi får ta del av resultatet från kundenkäten som skickas ut i slutet av april. Den ger oss värdefull vägledning i vår planering för det kommande året. Utifrån svaren arbetar vi fram handlingsplaner med förhoppningen att du kommer uppleva en klar förbättring och känna att dina svar gör skillnad.
Vad har hänt sedan den förra kundenkäten?
I ditt distrikt Västerort har vi:
- Samarbetat med fastighetsägare, polis, stadsdelen och andra aktörer och tillsammans genomfört trygghetsvandringar i Vällingby och Grimsta
- Renoverat avlopp samt varm- och kallvattenledningar i flertalet fastigheter i Hässelby, Grimsta och Vällingby. Det fortsätter vi med i år.
- Inlett projektet ”Trygga Trappan” tillsammans med Polisen och fastighetsägareföreningen Hässelby/Vällingby på ett antal adresser. Detta för att minska häng i trapphusen och stärka tryggheten i våra områden och fastigheter. Arbetet fortsätter under 2024 .
- Fortsatt renovera källare och förrådsutrymmen samt bygga ut det elektroniska låssystemet Aptus.
- Utökat trygghetsbelysning på våra gårdar och i våra allmänna utrymmen.
- Samarbetat med de lokala hyresgästföreningarna, till exempel har vi bidragit till nya grannsamverkansgrupper och odlingsprojekt.
- Erbjudit alla boende i Västerort möjlighet att sortera ut sitt matavfall.
- Genomfört testprojekt tillsammans med en skadedjursentreprenör i två av våra sammanlagt 70 miljöstugor. Nu hoppas vi på goda resultat.
- Utfört cykelrensningar i några fastigheter i Grimsta och Vällingby. Arbetet fortsätter under 2024.
- Tagit över lokalförvaltningen av kulturfastigheter i Vällingby centrum, exempelvis SL-huset, biografen, biblioteket, fritidsgården och Kulturhuset Trappan.
- Börjat bjuda på fika i vår reception på Vällingbyplan under våra inflyttningsdagar den 1:a i månaden.
- Genomfört åtgärder som initierats av hyresgäster i olika ”Hemokratiprojekt”. Bland annat så fick hyresgästerna i Strandliden efter önskemål nya fina fotofolieringar i hissarna. På Indalsbacken 12–20 fick hyresgästerna rösta om nya kulörer i trapphusen. Du kan läsa mer på hemokrati.se
På Svenska Bostäder…
- utvecklade vi våra områdesteam för att kunna ge bättre service till dig som hyresgäst
- lanserade vi en app för våra hyresgäster som vi kommer berätta mer om i maj
- deltog 2200 barn och ungdomar i våra sommaraktiviteter runt om i Stockholm
- införde vi ett koncept som vi kallar för Hemokrati, som vill överträffa allmännyttans uppdrag om boinflytande
- bjöd vi in till dialogdagar under våren och hösten för att träffa och lyssna på våra hyresgäster
- fanns vi på plats under Järvaveckan där vi bland annat höll ett seminarium om demokrati och medborgardeltagande
- lanserade vi e-tjänsten Bytestorget som efterfrågats av våra äldre hyresgäster som vill ha ett tryggt sätt att annonsera på
- syntes vår kampanj Hej granne! runt om i stan. Med ett enkelt hej kan du öka både trivseln och tryggheten där du bor.
- avslutade vi firandet av Akalla och Husby som fyllde 50 år med Husbyfestivalen där bland annat Cherrie uppträdde
Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och uppskattar att du tar dig tid för att ge oss feedback. Det kan du göra när som helst under året genom att lämna en synpunkt på Mina sidor, hemokrati.se eller ringa till vårt Kundcenter på telefon 08-508 370 00.