Hjälp att logga in

För att komma in på Mina sidor är det enklast att logga in med Mobilt BankID eller BankID.

Logga in med Mobilt Bank-ID eller Bank-ID

När du väljer att logga in på Mina sidor med Mobilt Bank-ID eller Bank-ID skickas du vidare till Stockholms stads sida där du får fylla i ditt personnummer. Använd endast siffror: ÅÅÅÅMMDDXXXX. Öppna ditt Bank-ID och fyll i din kod. När du är godkänd skickas du tillbaka till Mina sidor på svenskabostader.se.

Går det inte att logga in?
Börja med att testa ditt Bank-ID. Kontakta din bank om du får ett felmeddelande.

Logga in med lösenord

Du kan även logga in med ditt personnummer tillsammans med ditt lösenord. Följ sedan instruktionerna som visas på skärmen. 

Har du glömt lösenordet?

Klicka på Glömt lösenord i inloggningsrutan. Du får då ett tillfälligt lösenord skickat till den e-postadress du har registrerad hos oss. Om du inte har registrerat någon e-postadress kan du kontakta Kundcenter. 

Logga in som lokalhyresgäst

Du kan enkelt logga in på Mina sidor med Mobilt Bank-ID eller lösenord. Som enskild firma använder du personnummer eller organisationsnummer som användarnamn. Som bolag fyller du i organisationsnummer och ditt lösenord. Saknar du lösenord eller har några frågor kontaktar du Kundcenter.

Kommer du inte ihåg ditt lösenord?

Klicka på Glömt lösenord i inloggningsrutan. Du får då ett tillfälligt lösenord skickat till den e-postadress du har registrerad hos oss.

Logga in som stadens förvaltning

Det enklaste sättet för er att komma i kontakt med oss är genom att ringa Kundcenter, mejla eller använda kontaktformuläret som finns här. De uppgifter vi behöver är: 

  1. Namn på aktuell förvaltning.
  2. Det åttasiffriga objektnumret för lägenheten, alternativt det fyrsiffriga lägenhetsnumret inklusive adress. 
  3. Kontaktuppgifter för det specifika ärendet, telefonnummer och namn.