Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Vi har placerat kakor på din dator för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats. Du kan välja att läsa mer om vad detta innebär eller stänga ner denna ruta med krysset till höger.
Vi har tekniska begränsningar i vårt tidsbokningssystem, men via Felanmälan på Mina sidor fungerar allt som det ska. Använd gärna vår e-tjänst och få en bokad tid direkt.
Glödlampor och säkringar ska du som hyresgäst byta själv. Vill du däremot byta en strömbrytare eller laga ett vägguttag måste du kontakta Kundcenter för att boka en tid med din kundvärd.
Ellevio äger Stockholms elnät. Alla som flyttar in i en lägenhet eller hyr en lokal i Stockholm måste därför teckna avtal med Ellevio för att få tillgång till nätet.
Välj därefter vilken elleverantör du vill ha. Om du inte väljer någon leverantör lämnar Ellevio uppdraget till det företag de har sitt anvisningsavtal med. Jämför elpriser och byt elavtal.
Det är skillnad mellan nätavtal och elavtal. Ett nätavtal krävs för att du ska få tillgång till nätet. Ett elavtal tecknar du med den leverantör som levererar el till dig.
Du väljer en elleverantör samtidigt som du tecknar ditt elnätsavtal med Ellevio. Om du inte väljer någon leverantör lämnar Ellevio uppdraget till det företag de har sitt anvisningsavtal med. Jämför elpriser och byt elavtal.
Tecknar du inte ett elnätsavtal i samband med att du ska flytta in riskerar du att din nya bostad redan är eller kommer bli strömlös. Kontakta därför Ellevio i god tid innan du flyttar in.
Som hyresgäst hos Svenska Bostäder måste du kontakta din kundvärd via Kundcenter för allt arbete som måste utföras av behörig elektriker, till exempel elinstallationer eller lagning av elektrisk utrustning.