Kontakt

Kontakta oss

För dig som hyresgäst

För snabbast och smidigast service ber vi dig logga in på Mina sidor och använda vår e-tjänst Kontakta oss. Kundcenter kontaktar dig senast nästa arbetsdag.

På Mina sidor kan du även boka tvättpass, se lediga parkeringsplatser, spärra borttappad låsbricka, skriva ut din hyresavi med mera.

Logga in

Frågor och svar

I vår sökfunktion kan du söka efter det du vill ha hjälp med och få svar på de vanligaste frågorna samt tips och råd kring underhållet av din lägenhet. 

Är du inte hyresgäst?

Hittar du inte svaret på din fråga eller om ditt ärende är mer akut är du välkommen att använda vårt kontaktformulär eller kontakta Kundcenter på telefon 0771-318 318.

Kundcenters telefontider

Måndag kl. 08.00-17.30 (16.30 jun-aug)
Tisdag-torsdag kl. 08.00-15.30
Fredag kl. 08.00-12.00

På måndagar är det många som ringer och väntetiden kan bli längre.

Facebook

Du är välkommen att följa oss på Facebook där vi delar med oss av vad som händer i våra distrikt. Har du en fråga om underhåll, vill göra en felanmälan eller lämna en synpunkt rekommenderar vi att du kontaktar vårt Kundcenter direkt via kontaktformuläret eller telefon för att snabbare få svar. 

Distriktskontor

Välj ditt bostadsområde i rullistan för att få kontaktuppgifterna till närmaste distriktskontor. Vårt huvudkontor ligger i Vällingby Centrum.

Besök vårt huvudkontor

Svenska Bostäder
Vällingbyplan 2
Vällingby

Postadress
Svenska Bostäder
Box 95
162 12 Vällingby

Öppettider huvudkontor

Måndag kl. 08.00-18.00 (16.30 jun-aug)
Tisdag-torsdag kl. 08.00-16.30
Fredag kl. 08.00-14.00

Dag innan röd dag stänger vi klockan 12. Röda dagar har vi stängt.

Ring till växeln
Du som önskar komma i kontakt med en viss person eller ansvarig hos oss kan ringa 08-508 370 00. Växeln har öppet under kontorstid.

E-post för företag och myndighet
info@svenskabostader.se

       

Felanmälan och journummer

Nedan finner du kontaktuppgifter till de jourer vi samarbetar med.

Vid fel som rör hissen är det alltid Hissjouren du ska kontakta. Vill du felanmäla något annat som inte är akut, till exempel en trasig spisplatta, kan du göra det dygnet runt via knappen nedan.

Felanmälan 

  • 08-662 07 81
  • 08-658 11 60
  • 08-662 70 00
  • 08-50 380 280

Frågor och Svar

Frågor om SB Bredband, tv och telefoni

Hjälp med frågor om SB Bredband, till exempel:

  • Installationen i din lägenhet
  • Tjänsteutbudet
  • Hur du beställer och kommer igång

Öppettider

Måndag-fredag kl. 08.00-18.00

På måndagar är det många som ringer och väntetiden kan bli längre.

Externa störningar