Kontakt

Externa störningar

Frågor och Svar

Felanmälan och journummer

Nedan finner du kontaktuppgifter till de jourer vi samarbetar med.
Hissjouren tar även emot anmälan om fel på hissen.
Vill du felanmäla något annat, kan du göra det här.

Felanmälan

Frågor om SB Bredband, tv och telefoni

Hjälp med frågor om SB Bredband, till exempel:

  • Installationen i din lägenhet
  • Tjänsteutbudet
  • Hur du beställer och kommer igång

Öppettider

Måndag-fredag kl. 08.00-18.00

På måndagar är det många som ringer och väntetiden kan bli längre.

Kundcenter

Hjälp med allmänna frågor om ditt boende eller lokal och tidsbokning med bovärden när det gäller exempelvis:

  • Fel i lägenheten/lokalen, allmänna utrymmen eller på gården
  • Besiktning för underhåll eller flytt
  • Stilval eller tillval

Använd gärna vårt kontaktformulär för att ställa frågor, lämna synpunkter och anmäla fel dygnet runt.

Du har väl inte missat våra e-tjänster? Genom att logga in på Mina sidor kan du bland annat hyra  bilplats, se din hyresavi och ansöka om att få hyra ut din lägenhet i andra hand. 

Växel

För dig som önskar komma i kontakt med en viss person eller ansvarig hos oss.

Öppettider

Måndag kl. 08.00-17.30 (16.30 jun-aug)
Tisdag-torsdag kl. 08.00-15.30
Fredag kl. 08.00-12.00

På måndagar är det många som ringer och väntetiden kan bli längre.

Distriktskontor

Vi har fyra distrikt med varsitt kontor: Järva, Innerstaden, Söderort och Västerort. Välj ditt bostadsområde för att få kontaktuppgifterna till ditt närmaste distriktskontor.

Vårt huvudkontor ligger i Vällingby city.

Besöksadress till vårt huvudkontor: 
Svenska Bostäder
Vällingbyplan 2
Vällingby

Postadress:
Svenska Bostäder
Box 95
162 12 Vällingby

E-post:
info@svenskabostader.se

Telefonnummer:
08-508 370 00

Faxnummer:
Registrator/VD stab: 08-508 370 01
HR: 08-508 372 82

Öppettider huvudkontor

Måndag kl. 08.00-18.00 (16.30 jun-aug)
Tisdag-torsdag kl. 08.00-16.30
Fredag kl. 08.00-14.00