Så svarade ni i Västerort på kundenkäten

27 september 2022 11:22

Vi har nu sammanställt svaren från vår kundenkät som skickades ut i slutet av april till en tredjedel av våra hyresgäster. Här har Västerorts distriktschef Daniel kommenterat resultatet som visar vad ni tycker att vi har gjort bra och vad vi kan bli bättre på.

Drönarfoto över Hässelby strand och ett centralt beläget höghus
Fotograf: Peter Lydén

Ros

På flera av våra gårdar har vi arbetat med belysningen och att göra det svårare för obehöriga att ta sig in i trapphuset eller källarutrymmen. Vi ser att det gör att ni upplever att tryggheten ökar. Samtidigt fortsätter vi det långsiktiga samarbetet för att öka tryggheten med andra fastighetsägare, polis och stadsdelen.

Ris

Något som inte har fungerat riktigt som det ska är snöröjningen och sandningen i vintras, trots en ganska snöfattig vinter. Därför kommer vi att göra en översyn och ta fram en åtgärdsplan.

På distriktet har vi pratat om hur vi städar efter oss när vi gör hembesök hos er, det gäller såväl reparatörer och hantverkare som våra egna bovärdar. Nu kommer vi även göra stickprov på hur våra entreprenörer städar efter sig så att du som hyresgäst är nöjd efter besöket.

Framåt

Under hösten lägger vi på distriktet tillsammans upp vårt arbete utifrån era svar och ser samtidigt över våra prioriteringar inför det kommande året. Vi tar gärna emot era synpunkter om ni springer på oss i trapphuset!

Tack till er som tagit tid att svara på enkäten och hjälper oss att bli bättre!