Från Kundcenter till Lokaler

Marsel Aybar började som konsult på Kundcenter för att nu jobba som lokaluthyrare med fokus på distrikt Söderort. Här berättar hon om sin resa och ger en inblick i en lokaluthyrares vardag.

Vår medarbetare Marsel med lockigt hår.
Jag började jobba som konsult 2015 på Kundcenter och hösten 2015 fick jag en fast anställning som kundcentermedarbetare. 2019 blev min roll Lokalassistent/uthyrningsstöd och från 2020 arbetar jag nu som lokaluthyrare Söderort.
 
Det tog inte lång tid att upptäcka att Svenska Bostäder är ett professionellt företag med engagerade och hjälpsamma kollegor. Jag lärde mig väldigt mycket om dels vad hyresgästerna är i behov av, dels hur SB som bolag hanterar ärenden både internt som externt.
 

Men vad gör en lokaluthyrare om dagarna?

Mitt jobb innebär att jag hyr ut lediga lokaler, genomför visningar, godkänner nya lokalhyresgäster samt beslutar om lokalanpassningar. Dessutom omförhandlar jag lokalkontrakt, genomför uppsägningar av lokalkontrakt, administrerar överlåtelser samt initierar, planerar och genomför marknadsföringsinsatser för lokaler.
 
Vi på Lokalenheten är ett fantastiskt och ett underbart team som jag trivs enormt med. Vi har en inspirerande och en fantastisk ledare, och allt sammantaget gör jobbet givande. Gruppen har en stark sammanhållning och vi finns till hands för varandra och stöttar varandra i stort som smått.