Tack för att du gör Söderort bättre

17 april 2024 10:55

En av årets höjdpunkter är när vi får ta del av resultatet från kundenkäten som skickas ut i slutet av april. Snart är det dags igen, men här har vi samlat lite av det som hänt under året, i det område du bor. Tack för att du är med och tycker till - och gör din närmiljö bättre!

Personal från Svenska Bostäder i möte med hyresgäster under
Dina synpunkter och idéer är viktiga för oss. Genom att svara på vår kundenkät kan du vara med och påverka din boendemiljö.

Vad har hänt sedan den förra kundenkäten?

 

I ditt distrikt Söderort har vi:

Tagit steg för ökad trygghet.

  • Installerat ljudstörare och anlitat vakter i Björkhagen
  • Satt upp trygghetskameror i Västberga när hyregästerna upplevde en viss otrygghet.
  • Satsat mer på trygghetsbelysning i Kärrtorp
  • Trygghetsvandrat i Björkhagen och Rågsved. Som hyresgäst har du bjudits in till att delta. 

Ökat vår tillgänglighet och service.

  • Skapat fler lokala samarbeten i vårt Allaktivitetshus på Gillerbacken i Rågsved.
  • Planerat för en ny lokal för möten och aktiviteter, som öppnar i Bredäng i maj. 

Skapat förutsättningar för ökad trivsel och klimatsmarta lösningar:

  • Påbörjat byte till ny, närvarosstyrd och energisnål LED-belysning i Skärholmen och Bredäng.
  • Färdigställt en ny tvättstuga i Kärrtorp
  • Efter våra kvalitetskontroller på städningen tillsammans med våra städentreprenörer, har vi satt in extra sätnindgar i våra trapphus, tvättstugor och miljöstugor i Vårberg, Rågsved, Skärholmen och Bredäng. 
  • Fräschat upp och ställt i ordning en lokal i Nybohov som kunde lämnas tillbaka till den lokala hyresgästföreningen efter att den under några år använts till annat. 
  • Byggt ett enhetligt trästaket runt husen på Kinnaredsgränd i Östberga efter hyresgästernas önskemål.

På Svenska Bostäder har vi: 

  • Utvecklat våra områdesteam för att kunna ge bättre service till dig som hyresgäst
  • Lanserat en app för våra hyresgäster som vi kommer att berätta mer om i maj
  • Deltog 2200 barn och ungdomar i våra sommaraktiviteter runt om i Stockholm
  • Infört ett koncept som vi kallar för Hemokrati. Med hjälp av det vill vi överträffa allmännyttans uppdrag om boinflytande
  • Bjudit in till dialogdagar under våren och hösten för att träffa och lyssna på våra hyresgäster
  • Fanns vi på plats under Järvaveckan där vi bland annat höll ett seminarium om demokrati och medborgardeltagande
  • Lanserade vi e-tjänsten Bytestorget som efterfrågats av våra äldre hyresgäster som vill ha ett tryggt sätt att annonsera på
  • Syntes vår kampanj Hej granne! runt om i stan. Med ett enkelt hej kan du öka både trivseln och tryggheten där du bor.
  • Avslutade vi firandet av Akalla och Husby som fyllde 50 år med Husbyfestivalen där bland annat Cherrie uppträdde

Vad tycker du?

Svara gärna på kundenkäten som skickas ut till dig via mejl i april. Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och uppskattar att du tar dig tid för att ge oss feedback. Det kan du också göra när som helst under året genom att lämna en synpunkt på Mina sidor eller ringa till vårt Kundcenter på telefon 08-508 370 00.