Så här hanterar vi felanmälningar

1 mars 2021 14:04

Vi fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vill tacka dig som hyresgäst för ditt tålamod. Vi har alla ett ansvar för att begränsa smittan för att skydda äldre och andra riskgrupper.

Tillsvidare bokar vi endast in åtgärder för felanmälningar som inte kan vänta. Vi förstår att detta väcker frågor och har här samlat de vanligaste svaren.

Hur anmäler jag fel?

Kontakta vårt Kundcenter via Mina sidor eller telefon 0771-318 318 så tar de emot din felanmälan. Då skapas en arbetsorder som skickas vidare till bovärden och samlas på en väntelista. När jobbet ska utföras så ringer bovärden upp dig.

Vilken hjälp kan jag få?

Vi bokar tillsvidare bara åtgärder för felanmälningar som inte kan vänta. Det kan till exempel vara ett eluttag som har lossnat från väggen, ett kylskåp som går sönder eller en ytterdörr som inte går att låsa. Andra ärenden väntar vi med så länge.

När får jag hjälp med ärenden som inte är akuta?

Så snart vi har möjlighet att på ett säkert sätt åtgärda felanmälningar som inte är akuta kommer din bovärd att kontakta dig.

Vad händer när bovärden kommer hem till mig?

Inför besöket ber vi att du lämnar din nyckel i nyckeltuben och att bovärden kan gå in när det är helt tomt i lägenheten. Om det inte är möjligt ber vi dig vänta utanför eller i ett annat rum. Tack för att du håller minst två meters avstånd under hela besöket.

Hur länge kommer det vara så här?

Vi vet inte men fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Många av samtalen till Kundcenter kommer från hyresgäster som väntar på återkoppling. Ha tålamod och invänta att bovärden kontaktar dig.

Hjälp oss så vi kan hjälpa dig

Du kan hjälpa oss genom att själv kontrollera att dina kontaktuppgifter är uppdaterade på Mina sidor. Om du ringer in till vårt Kundcenter så stäm gärna av att de har rätt telefonnummer till dig. Då kan bovärden enkelt nå dig när det blir din tur.