Chatta med oss

Som besökare är du välkommen att chatta med vår chatbot Svebot dygnet runt. Främst kan hen svara på frågor från dig som hyresgäst. Våra medarbetare på Kundcenter finns tillgängliga på telefon under dagtid eller dygnet runt via Mina sidor.

Bild på webbplatsens startsida med en bild på Stockholms stadshus och chatboten Svebot i nedre högra hörnet.

Svebot är Svenska Bostäders första digitala medarbetare. Som nyanställd kan Svebot svara på allmänna frågor och har lättare att förstå om du uttrycker dig kortfattat och precist. Chatfönstret ska ses som ett sökfält och kan inte användas för att få svar på exempelvis dina pågående ärenden.

Dela inte med dig av personlig information

När du chattar med Svenska Bostäder blir det du skriver allmän handling och kan lämnas ut om någon begär det. Skriv därför inte ut personlig information, som till exempel personnummer, namn eller adress. Ange inte heller fastighetsbeteckning eller annan information som kan knytas till dig som person. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter