Hur vi anpassar oss till coronaviruset

Vi fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vill tacka dig som hyresgäst för ditt tålamod. Vi har alla ett ansvar för att begränsa smittan för att skydda äldre och andra riskgrupper. Här kan du läsa om hur vi som hyresvärd anpassar oss.

Behöver du göra en felanmälan?

För att bättre kunna hantera de ärenden som kommer in ser vi gärna att du använder kontaktformuläret på Mina sidor.

Innan vi besöker dig kommer vi överens om hur vi får tillgång till din nyckel så att lägenheten är tom när vi går in. I vissa fastigheter finns det en tub att lägga nyckeln i. Om den saknas kommer du att få låsa upp lägenheten och vänta utanför tills jobbet är utfört. För att vi ska kunna genomföra arbetet är det viktigt att ingen finns hemma i bostaden samt att ingen i bostaden för tillfället är sjuk.

Akuta ärenden
Om du inte vill lämna din nyckel, eller har möjlighet att låsa upp och vänta utanför, kan vi endast utföra akuta ärenden hos dig. Exempel på akuta ärenden är stopp i avloppet eller översvämning i diskhon. Vid ett sådant tillfälle ber vi dig att hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter, alternativt vänta i ett annat rum när vi är på besök, för bådas säkerhet.

Underhåll och tillval
Så som myndigheternas rekommendationer ser ut just nu går det tyvärr inte att utföra underhåll eller tillvalsbeställningar men om du ringer till Kundcenter har vi identifierat några undantag. Det gäller byte av vitvaror som bedömts att de inte går att laga, beställning av säkerhetsdörr samt förberedande installation av el och vatten för disk- och tvättmaskin. Dessa underhåll kan du boka in via telefon på nummer 0771-318 318.

Kanske kan du lösa felet själv med hjälp av våra Gör det själv-guider?

Vill du komma i kontakt med oss?

Vårt Kundcenter har öppet som vanligt och nås på telefonnummer 0771-318 318 eller via Mina sidor.

För att minska smittspridningen har vi begränsat öppettiderna i receptionerna på områdeskontoren. Är du och de som bor i ditt hushåll fullt friska är du välkommen förbi. 

Ska du flytta? 

Tills vidare håller vi inga visningar av våra lägenheter. Istället får du som sökande se lägenhetens ritning och tacka ja utifrån den. Vi utför fortfarande besiktningar i samband med att du flyttar ut så om du är sjuk är det viktigt att du ringer till Kundcenter och avbokar.

Istället för att träffas på vårt kontor skickas hyresavtalet hem till dig via post för signering. Du får med ett bifogat svarskuvert som används för att returnera det. I samband med flytt får du hämta eller lämna nycklar på särskilda tider. Du kommer att få meddelande från oss med vad som gäller.

Hur länge ska det vara såhär?

Vi vet inte hur länge det här läget kommer gälla. Vi följer de rekommendationer som Stockholms stad ger sina medarbetare, samt det Folkhälsomyndigheterna säger. Utifrån det beslutar vi löpande hur vi ska agera.

Tack för din förståelse!

Information in English

To reduce the spread of the coronavirus and Covid-19 we only handle jobs in our apartments if you lend us your key. Please contact us through Mina sidor first hand and consider calling our Customer service, instead of visiting our receptions. Call 0771-318 318 for more information or if something is urgent. Thank you for your cooperation.

You can find updated information in other languages regarding the coronavirus from the Public Health Agency of Sweden (Folkhälsomyndigheten) and the City of Stockholm (Stockholms stad).

Frågor och svar

KATEGORIER: Om oss

KATEGORIER: Om oss