Hur vi anpassar oss till coronaviruset

Vi fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vill tacka dig som hyresgäst för ditt tålamod. Vi har alla ett ansvar för att begränsa smittan för att skydda äldre och andra riskgrupper. Här kan du läsa om hur vi som hyresvärd anpassar oss.

Behöver du göra en felanmälan?

På grund av rådande situation och en kraftigt ökad smittspridning följer vi nu Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att bromsa ner smittspridningen. Vi bokar därför tillsvidare endast in akuta åtgärder som inte kan vänta. Exempel på akuta ärenden är stopp i avloppet eller översvämning i diskhon. 

Vad händer när bovärden kommer hem till mig?
Inför besöket ber vi att du lämnar din nyckel i nyckeltuben och att bovärden kan gå in när det är helt tomt i lägenheten. Om det inte är möjligt ber vi dig vänta utanför eller i ett annat rum.

Mindre akuta fel
Om din felanmälan är av mindre akut karaktär och kan vänta tillsvidare ber vi dig att använda kontaktformuläret på Mina sidor för att registrera ditt ärende. Vår målsättning är därefter att vi utifrån en prioritering av ärendet kontaktar dig när Folkhälsomyndighetens rekommendationer förändras. Kanske kan du åtgärda felet själv med våra Gör det själv-tips?

Underhåll och tillval
Så som myndigheternas rekommendationer ser ut just nu går det tyvärr inte att utföra underhåll eller tillvalsbeställningar.

Vill du komma i kontakt med oss?

Vårt Kundcenter har öppet som vanligt och nås på telefonnummer 0771-318 318. För att minska smittspridningen har vi stängt receptionerna på områdeskontoren. Entreprenörer är välkomna för nyckelutlämning mellan klockan 08.00-10.00. Ska du flytta in eller flytta in så får du information direkt från oss om hur du lämnar och hämtar dina nycklar. 

Ska du flytta? 

Tills vidare håller vi inga visningar av våra lägenheter. Istället får du som sökande se lägenhetens ritning och tacka ja utifrån den. Vi utför fortfarande besiktningar i samband med att du flyttar ut så om du är sjuk är det viktigt att du ringer till Kundcenter och avbokar.

Istället för att träffas på vårt kontor skickas hyresavtalet hem till dig via post för signering. Du får med ett bifogat svarskuvert som används för att returnera det. I samband med flytt får du hämta eller lämna nycklar på särskilda tider. Du kommer att få meddelande från oss med vad som gäller.

Hur länge ska det vara såhär?

Vi vet inte hur länge det här läget kommer gälla. Vi följer de rekommendationer som Stockholms stad ger sina medarbetare, samt det Folkhälsomyndigheterna säger. Utifrån det beslutar vi löpande hur vi ska agera.

Tack för din förståelse!

Information in English

To reduce the spread of the coronavirus and Covid-19 we only handle jobs that are acute. Please contact us through Mina sidor first hand and consider calling our Customer service, instead of visiting our receptions. Call 0771-318 318 for more information or if something is urgent. Thank you for your cooperation.

You can find updated information in other languages regarding the coronavirus from the Public Health Agency of Sweden (Folkhälsomyndigheten) and the City of Stockholm (Stockholms stad).

Frågor och svar

KATEGORIER: Om oss

KATEGORIER: Om oss