Hur vi anpassar oss till coronaviruset

Under hösten uppdaterar vi våra rutiner och arbetssätt. Här kan du läsa om hur vi som hyresvärd anpassar oss.

Bovärd i sin tjänstebil i Skärholmen

Behöver du göra en felanmälan?

Inför besöket ber vi att du lämnar din nyckel i nyckeltuben och att bovärden kan gå in när det är helt tomt i lägenheten. Om det inte är möjligt ber vi dig vänta utanför eller i ett annat rum.

När du använder kontaktformuläret på Mina sidor så återkommer vi till dig via mejl med information om hur just ditt ärende kommer att hanteras. Kanske kan du åtgärda felet själv med våra Gör det själv-tips?

Vill du komma i kontakt med oss?

Vårt Kundcenter har öppet som vanligt och nås på telefonnummer 0771-318 318. Våra receptioner är fortsatt stängda för besök. Entreprenörer är välkomna för nyckelutlämning mellan klockan 08.00-10.00. Från 1 oktober gäller 07.00-09.00.

Inför flytt 

Ska du flytta in? Vår ambition är att erbjuda dig som bostadssökande en mix av digitala och fysiska visningar. När du skriver kontrakt får du välja mellan att komma förbi kontoret eller få avtalet skickat hem till dig. 

Ska du flytta ut? Då kommer du få visa upp din lägenhet för bostadssökande. Vi utför besiktningar i samband med att du flyttar ut, så om du är sjuk är det viktigt att du ringer till Kundcenter och bokar om. Bovärden kommer vid det tillfället att fota och filma din bostad för att kunna ordna en digital visning vid behov.

I samband med flytt får du hämta eller lämna nycklar på särskilda tider. Du kommer att få meddelande från oss med vad som gäller.

Nycklar och låsbrickor vid in- och utflytt
När du flyttar in kan du hämta dina nycklar och nyckelbrickor på områdeskontoret mellan klockan 13.00-15.00 eller enligt överenskommelse.

När du flyttar ut lämnar du nycklarna på områdeskontoret. Lägg nycklarna i ett kuvert med ditt namn, adress och telefonnummer på. Lägg dem därefter i brevinkastet på områdeskontoret.

I nuläget har vi tyvärr inte möjlighet att lämna ut någon kvittens att vi tagit emot nycklarna vid utflytt.

Information in English

Our visitors offices are closed during the pandemic so we recommend that you contact us through Mina sidor or our Customer service at 0771 – 318 318.

If you have contacted us to fix something in your apartment, we will ask you to leave during our visit if we can’t collect your key. If someone in the household show signs of symptoms before our visit, please call our customer service 0771- 318 318 and rebook as soon as possible.

Thank you for your cooperation.

Frågor och svar

KATEGORIER: Om oss