Fastighetsjour

Kontakta alltid Kundcenter i första hand. Utanför arbetstid kan du kontakta fastighetsjouren i akuta ärenden.

Fastighetsjouren når du på telefonnummer: 

08-662 70 00


I de fall fastighetsjouren kallas ut och felet är av mindre allvarlig karaktär kan du som hyresgäst få ersätta utkörningsavgiften.

Exempel på allvarliga fel där du ska kontakta fastighetsjouren:


• Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
• Vatten strömmar ut från en ledning som gått sönder
• Stopp i avloppet som riskerar vattenskada
• En elledning har gått sönder, lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös
• Stopp i sopnedkastet under helg eller långledighet

Sidan uppdaterad: 2016-11-07

Mina sidor

Hjälp att logga in
Glömt pinkod? Logga in

Kontakta inte fastighetsjouren om:

• vatten rinner långsamt ner i avloppet, utan att det blir stopp

• en säkring i lägenheten är trasig, och automatsäkring har löst ut.
Återställ då automatsäkringen

• en glasruta har spruckit

• skadegörelse har inträffat, men det inte finns risk att någon person
skadas eller gör inbrott

• det blivit stopp i sopnedkastet och det är mindre än 24 timmar kvar till ordinarie arbetstid hos Svenska Bostäder

Ring inte i onödan! Om du ringer till fastighetsjouren och de hjälper till med ett fel som inte är akut kan du bli skyldig att betala kostnaden för deras insats.