Felanmälan och service

Ibland blir det fel, någonting går sönder eller någon stör. Nedan ser du vem du ska ringa till – och när.

Bovärd

Kontakta Kundcenter om någonting är fel eller har gått sönder i din lägenhet eller i fastighetens gemensamma utrymmen. Du kan också göra en felanmälan direkt här på webbplatsen. Vi återkopplar till dig så snart som möjligt för att bekräfta att vi tagit emot din anmälan samt informera om när vi kan hjälpa dig.

Fastighetsjour

Kontaktas enbart om allvarliga fel inträffar efter arbetstid. Se i listan till höger vad som räknas till allvarligt fel. I de fall fastighetsjouren kallas ut och felet är av mindre allvarlig karaktär kan du som hyresgäst bli debiterad för utkörningsavgiften. Fastighetsjourens telefonnummer hittar du här.

Störningsjour
Att bo i lägenhet är att bo nära andra människor, något som inte alltid kan vara helt störningsfritt. Men ibland blir det för mycket ljud och störningar och då kan du kontakta störningsjouren. De har telefon 08-658 11 60.  

Hissjour

Om hissen är trasig ska du anmäla felet direkt till hissjouren. De har öppet dygnet runt på telefonnummer 08-662 07 81.

Skadedjur

Om du vet eller misstänker att du har fått skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Nomor, telefon 0771-122 300.

Sidan uppdaterad: 2016-10-03

Mina sidor

Hjälp att logga in
Glömt pinkod? Logga in

Felanmälan

Exempel på allvarliga fel

• Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
• Vatten strömmar ut från en ledning som gått sönder
• Stopp i avloppet som riskerar vattenskada
• En elledning har gått sönder, lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös 
• Stopp i sopnedkastet under helg eller långledighet